Mer tillskott till familjen

Som många vet så tycker jag inte om att mina djur lever själv.
Vi köpte ju en skäggishane förra helgen...han är underbar men eftersom dom är sociala djur och gärna vill vara med så vill jag skaffa honom en flickvän;)
Annonserade på lite ställen efter en flicka.
Fick div svar men det kändes inte rätt.
Här om dagen fick jag ett svar från en tjej som hade 2 tjejer...från tidigare misskötta förhållanden...hur söta som helst,även om den ena saknar några klor och lite av svansen pga misskötsel som sagt.

Tjejen jag pratade med ganska länge på söndagskvällen verkar hur bra som helst,mån om vart djuren hamnar och det är bra.
Tanken var att vi bara skulle ta en...men vill ju inte lämna den andra själv.
Sambon tyckte också vi skulle ta båda:)
Hon tycker vi verkar bra och här hemma finns många som gillar ödlor och eftersom dom tycker om att vara där man är så är det perfekt...inte för stora och inte för små.

Hon valde oss...JIPPI!!!!!!!!!!!!!!!!Har sen dess legat lite sömnlös...till och från,planerat vart terrariet ska stå,ev bebisar,hur tjejerna kommer gå ihop med Ödlizz m.m.
Så på lördag kommer dom äntligen...efter mitt ljusparty.
Terrarie får vi med och alla 3 kommer få plats,tur att vi har stort vardagsrum...eller en hel del outnyttjad yta kanske man ska säga:)

Så tjejer....se till och kom hit nu så vi får mysa:)
Enl nuvarande ägare är tjejerna lite slampiga;)
Stackars Ödlizz som bott ensam hela sitt 1½ åriga liv...får nog behålla hans lilla terrarie som återhämtningsplats till honom:)
Gillar teckningen på "Gustav"ödlan längst in på bilden,lite överviktig är hon men har man levt ett jobbigt liv utan mat längre tider så kan man gott få vara det,dom kommer nog göra av med det här hemma sen när dom jagar omkring i terrariet:)

Brudarna:

Terrariet...stort och bra.

Ödlizz


Så...nu måste det bli lördag:)

Kommentarer
Postat av: tesa

men häftigt med ödlor..jag gillar att se på dem men jag tror att jag är lite skraja för dem??? har aldrig vågat tagit på en, fast jag har ju aldrig träffat ngn som ägt en ödla heller :P

hoppas allt bara bra med er annars, träffade din mor å syster S på ikea i går...

kram kram

2010-11-16 @ 09:37:53
URL: http://tesasegna.blogg.se/
Postat av: Amanda - 16 år & gravid med tvillingar ♥

fin blogg du har ! :)

2010-11-16 @ 20:39:23
URL: http://amandadahlstrom.myshowroom.se
Postat av: Amanda - 16 år & gravid med tvillingar ♥

ja, det ska bli mys :)

2010-11-17 @ 19:29:07
URL: http://amandadahlstrom.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0