Olycka...brutet ben

Inte på någon av oss iofs.
Igår så var Melissa och hennes klass i pulkabacken på idrotten.
En av fröknarna hamnade lite illa till så hon blir påkörd av ett barn och bryter sitt ben.
Vad jag förstår så lyckas dom få henne nästan hela vägen till skolan i väntan på ambulans.
Men hon blir ståendes i början av skolgården..
Kvar med henne stannar min Melissa och en av hennes bästa kompisar och håller henne sällskap och pratar lite.
Melissas fröken ringde mig igår precis innan jag skulle in på en intervju och berättade detta.

Först förstod jag det som om dom hade blivit lämnad i backen men när jag ringde senare på kvällen när jag kunde lyssna ordentligt så förklarade hon.

Men förstå vilken ångest det stackars barnet som körde på henne har:(stackars prinsen.
Fröken blir ju gipsad nu och får en lång julledighet.
Melissa och hennes kompis blev lovad choklad när hon kom tillbaka.

Min tappra tjej...är så stolt över mina barn...slutar aldrig förundras över deras empati för andra och hjälpsamhet.
Pratade med henne igår på telefonen och hon hade varit lite rädd men ok annars.
Min hjälte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0