Ung mamma???

Vad tycker folk om unga mammor....det vet vi ju iofs redan.
Men är man verkligen en sämre mamma för att man är ung?
Jag var 15 år när jag fick min son och det känns inte som om jag har misslyckats iallafall.
Aldrig ett klagomål från skolan....NÅGONSIN,han är inte ute och härjar och slåss,super eller tar droger.
Tvärtom så tycker jag att han SKA ut och träffa sina vänner.
Han kommer hem när hans kompisar ska iväg och supa.
När det va ca 4 veckor kvar på lovet så sa han att han ville att skolan skulle börja,han går fordon på gymnasiet.
Jag har tagit studenten...bara 1 år senare,jobbat sen jag var 13 år efter skolan m.m.

Visst har jag haft min mamma som hjälpt mig men ansvaret var mitt...nätterna var det jag som klev upp och ingen annan.

Många tycker att "man förstör sin ungdom" när man skaffar barn tidigt,det tycker inte jag,jag fick ett rikare liv än innan och jag har aldrig klagat,visst har man varit trött...men valet var ju mitt så vam kan jag klaga till????

Tjejerna kom 11 och 12 år senare...och det ångrar jag inte heller....dock kanske en annan pappa men det är ju redan gjort så.
Jag älskar alla mina 3 juveler och kan inte se mig leva utan dom.

Förstår mig inte på föräldrar som väljer bort sina barn.
Tycker inte man ska se ner på unga föräldrar..jo dom som tror att alla andra ska göra sakerna åt dom...men inte dom som tar sitt ansvar.
Dock kan jag se ner på vuxna föräldrar...som inte vet bättre...se ner på andra och tro att dom är bättre än andra.
Kolla på ungdomshemmen m.m.....hur många av dom barnen har unga föräldrar???inte många.
Det är ofta vuxna som inte orkar.
SKAFFA DÅ FÖR FAN INTE BARNOM DU INTE TÄNKER TA DITT ANSVAR.

Nu ska jag försöka få lite gjort här hemma.

Kram alla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0