Bruten kroppsdel

I lördags så bröt min son ett ben i handen....som går mot ringfingret....vänster hand.
Tror han har lärt sig att man itne ska linda in handen i ett snöre där det är minst 5 till som ska dra.
Sen är jag så jävla trött på folk som säger.."men du kan röra på fingrarna så då är inget brutet"
Jag var inte med på festen för jag jobbade.
Såg honom på söndag kväll och helvete säger jag bara,jag ska spöa den sjuksköterskan som var med på festen.
På måndag morgon åkte vi till Handens närakut




Nej då den är inte bruten....ELLER?
Han har hög smärtgräns min son....sa bara att det gjorde lite ont....stackarn:(
Tur att man är så överbeskyddande så man kollar upp allt.
Vi fick åka in till SÖS för att gipsa.
Dom undrade om vi ville operera.
Eftersom knogen har flyttat på sig så pass mycket så sa läkaren att det var gränsfall....dom godkänner 5mm förflyttning och han hade 4mm.
Vi gipsade och ska tilbaka för att kolla hur det ligger....risken för operation är stor,håll tummarna för att det ser bra ut.

Idag var vi tillbaka på ortopeden för gipset skavde.....visar sig att dom vikt handen i för kraftig vinkel uppåt....ska vara ca 30 grader...och han sa att den var på ca 45....bara klantar??











Nej han gråter inte....jag frågade vad hunden säger(gipset ser ut som en hund;) Vov vov
Kolla vinkeln på handen....
Gissa om hans handled knakade idag när dom tog av gipset;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0