Nattkissningar

Har en liten fröken hemma som sover så hårt att hon inte vaknar när hon behöver gå på toaletten.,
Många föräldrar tycker det är pinsamt när barnen är "gamla" och inte är blöjfri eller torr på nätterna.
Det är många som är över 8 år och fortfarande inte torr på nätterna.
Både Patrik och Melissa har oftast varit helt torr när dom var små....Melissa var nog 3...Patrik minns jag inte men tror det var runt den åldern med.

Anaztacia sover så hårt att hon inte känner när det är dags...eller försent.
Det funkar jättebra när man tar upp henne...oftast.
Har fått lite tider nu att gå på.....innan hon lägger sig runt 20,00...sen runt 02,00 och sen innan hon går till skolan.

Visst händer det olyckor...inget konstigt med det,är ju bara byta i sängen och tvätta.

Så alla föräldrar som tycker det är jobbigt med att barnen inte är torra på nätterna fast går i skolan....inget konstigt alls,är fler än man tror som har det så.
Det ända jag tycker är jobbigt är den avbrutna sömnen på nätterna...men det är ju en kort period så.

Sen är dagens blöjor bekväma...byxblöja...sitter ju som trosor.
Anaztacia sa till mig för ca 6 månader sen att "Jag ska alltid ha blöja på mig,dom är så sköna";)

Om man behöver engångsunderlägg i sängen så kontakta distriktssköterskan på din vårdcentral...det är dom som fixar det,kommer hemkört till dörren:)


POKONIS på er




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0