Scharlakansfeber

Lillkråkan kom upp till mig i morse runt 5...trodde det hänt en olycka i sängen men hon sa att hon hade ont i magen....
Hon fick läga sig i min säng och hon var varm...som bara den,men hon sa att hon frös.
Vi gick upp för hon ville sitta i badet och bli varm....tog tempen på henne och den låg på 38,9.
Lite utslag,men inte mycket och prickig tunga..
När jag ringer och sjukanmäler henne så berättar fröken att en annan tjej hade blivit sjuk i Scharlakansfeber i helgen...inkubationstiden är 2-4 dagar.

Så jag tog det säkra före det osäkra och ringer och får en akuttid redan 9,40.
Läkaren trodde inte det var något eftersom det gått så kort tid!!???sen när frågade jag.
Hon hade träffat den sjuka tjejen senast i fredags på skolan.
Ett halsprov togs och han sa om det var negativt så kunde vi gå hem.
Tog inte så många minuter innan han kom och sa att vi skulle med in på hans rum igen...

Jag hade ju rätt....hon har scharlakansfeber.

Så roligt...not...delvis för att hon är sjuk och att jag skulle börja mitt nya jobb idag.....är så trött på käppar i julet.
Men hade det varit vilket annat jobb som helst så hade sambon kunat vara hemma...som vi planerat men nu ska jag ta hand om en liten tjej på 11 månader.....så det går ju inte:(

Det viktigaste är ju att A blir frisk.

Patrik är fortfarande jättesjuk han med.
Var i skolan en sväng idag men dom skickade hem honom.....

Nu ska jag sätta mig och mysa i soffan med kråkan.

POKONIS på er alla.

Funderar på att ha en tävling....med div doftljus m.m. nu när det kommer mer snö...vad sägs om det:)


Kommentarer
Postat av: AKP

jaaaaaa tävling!!! =)))

Krya på sig till båda dina sötnosar! Inge kul med sjukstuga och TYPISKT med jobbet och allt ! :(

KRAMISAR

2011-02-16 @ 14:33:09
URL: http://akp.blogg.se/
Postat av: Madeleine - Mamma till Lova

Eller hur, det är ju just bara i "starten" som man visar något alls, annars täcker ju bebisen :)

2011-02-16 @ 19:44:33
URL: http://madeleines.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0