Att släppa taget lite

Ja...jag är en hönsmamma.
Vågar inte riktigt släppa taget om mina barn.
Blir fortfarande nervös när min son åker själv in till stan...han är idag 18 år.
Tjejerna vill gå själv till och från skolan....men det känns inte bra.

Det sägs alltid att det är så med första barnet....men jag är så med alla 3.
När ska man lära sig,när ska man våga.
Vad tycker ni andra???När började ni släppa era barn "fria".

Eftersom jag har det jobb jag har så ser man så mycket skit runt omkring...mindreåriga fulla och spyr och härjar hej vilt,bråk och stök.

Ska börja låta tjejerna gå själv iallafall på morgonen när jag är hemma..är ju ganska mycket folk i rörelse på morgonen...många barn och föräldrar.
Men där hamnar mina tankar långt...är det mycket barn ute så finns det ju även dårar som vet att skolan börjar kl 8 på morgonen.

ÅÅÅÅÅ vad trött jag blir.
Tjejerna är ute och leker själv på gården m.m.
Sonen har jag inte behövt oroa mig för eftersom han hellre är hemma...fast jag tjatar på honom att träffa kompisar.

Men men....man lär sig väl:/

Kommentarer
Postat av: Lotta

Vännen jag är lika dan med min dotter. Började släppa lite i höstas och vad händer? Jo en kvinna blir överfallen precis där vi bor. Så efter alla våldtäktsfall och nu mordet här i stan så blir man en riktig hönsmamma.



Dagens samhälle berättigar anser jag, mer till "hönsmammeri" än när vi själva var små. Men precis som du säger, får inte gå till överdrift. Dottern min får gå fram och tillbaks till skolan själv. Är det mörkt ute får hon inte vara ute själv.

2011-01-31 @ 12:40:59
Postat av: tesa

ja du...detta är ju verkligen skit svårt. de är ju alltid ens "lilla" barn oavsett ålder. Och som sagt man kan ju lita på sitt barn men det är ju omvärlden man inte litar på alla gånger ;)

2011-02-01 @ 16:41:15
URL: http://tesasagna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0