Då var det slut

....semestern för denna gång.
3 veckor av inte vila och haft semester.
När man kom tillbaka till jobbet så var första dagen kaos.
Folk har slutat fått sluta m.m.
Börjad dagen med att tjejernas pappa inte dök upp...trots att jag sa att jag började kl 10 och åkte senast 9,30.
Ingen av telefonerna var på och hans tjej svarade inte heller.
Som tur va så var patrik hemma så jag väckte honom så han tog tjejerna.
Fortsatte ringa och skicka sms men inget svar.
Ringde farmor deras och frågade om hon hört något.
När jag kliver in på jobbet kl 10 så ringer han.

Enl honom så har han inget missat samtal eller sms...vad är oddsen på att 2 telefoner går sönder samtidigt???
Han sa att vi bestämt kl 13...men jag vet att jag sa kl 9,30. men men.
Han hämtade upp dom iallafall.
Så in och jobba...möte,schema m.m.
En av brukarna frågade om jag kunde börja 16 istället för 22...var redan inbokad på vaken natt.
Ja sa jag...
Så hem efter kontoret kl 14...fixade ny mat m.m.
När jag kommer till jobbet så visade det sig att en brukare till inte hade någon ass så det blev dubbeljobb direkt..så jag jobbade dubbelt mellan 16-08...det betyder att jag jobbade 28 timmar på 14 timmar.
Hon som skulle jobbat sovande jour tog min vaken natt men sov max 2 timmar på natten
Satt 10 minuter max och åt lunch medans 1 kollega hjälpte mig annars slog jag inte ner arslet förrän runt 22,30 tror jag.
Smidig start efter 3 v semester-..NOT.

Är nu hemma men har inte lagt mig än...såg en cykel till A och ringde...sa att jag kommer inom 30 minuter...men när jag kommer dit står en annan gubbe och packar in cykeln...fy fan vad less och förbannad jag blev.
Har hittat en annan nu istället som vi ska hämta ikväll.

Hunden Harry kom igår med...han blev jätteglad nr jag kom hem igår...lite sur när jag gick igen.
Imorse när jag kom hem så flög han över mig och blev helt galen.
Åkte ner till zooaffären å införskaffade en "godisboll"...han fattade snabbt vad han var tvungen att göra för att godiset skulle trilla ut.
Nu lämnar han mig inte 2 sekunder....jag kan ju försvinna igen.
Han har blivit jätteduktig att lyssna när man är ute...synd att andra hundägare blir s¨rädda när dom ser honom så han inte får hälsa på deras hundar...men men det går nog över;)

Vart i lägenheten idag...blir nog en badsväng ikväll.
Nu ligger han på golvet under Erics dator och har fläkten riktad mot sig




Väntar finfrämmande av Madde G och hennes bebis...en ov-kollega.

POKONIS på er alla.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0