Jobb.

Vad ska man säga...trivs på mitt jobb....men ibland börjar man fundera på hur vissa människor är.
Jag jobar som Ordnigsvakt och går på ett ställe ganska centalt i Stockholm.
Man bör tycka att det ska hända massa  tok där men det gör inte det.
Men när det väl händer så börjar man fundera på hur folk tänker.

Jag:-Hej...hur är det
Påtänd:-Bra...vadårå?..(kan inte stå riktigt,fästa blicken m.m.)
Jag:-Tyvärr måsta jag säga hej och hejdå för ikväll...
Påtänd:-Farför då?Jag är inte full..(börjar bli irriterad)
Jag:-För att du är för påverkad
Påtänd:-Ja men jag har inte drukit..(förbannad)
Jag:-Nej det sa jag inte att du hade heller...men man får inte komma in om man är påverkad...
Påtänd:-JA MEN JAG HAR INTE DRUKIT..
Jag:-(Fortfarande lugn)..Nej som jag sa...jag sa inte att du hade drukit..man kan vara påverkad av annat än alkohol för att vara påverkad.
Påtänd:-Gapar skriker och spottar att jag är dum i huvudet och det ena med det tredje.
Raglar iväg och snubblar över det ca 1 meter höga staketet ca 5 meter från hans gångväg.

Ibland kan man inte hålla sig för skratt.
Säger ALDRIG att en person drukit utan att dom är påverkad..då har man inget att stå till svars för.

Nu ska jag ta och göra mig iordning och åka till jobbet.

Kram på er alla



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0