Lunginflammation

Midsommarhelgen var underbar....förutom att Anaztacia troligen åt för mycket av det goda och kräktes dagen efter.
Sonen har varit sjuk ett tag och söndagen den 20 åkte vi in m ambulans...hjärnhinninflammation..alla tecken visade på det så sjukvårdsrådgivningen ville att vi åkte.
Som tur var så var det inte det.
Han har fått närmare 40 graders feber så fort han inte åt ipren å alvedon.
Hostar lungorna ur sig.
Gick i måndags till läkaren igen....skämtade med sonen och sa..."Tänk om du har kunginflammation".
Sänkan låg på 107....ja lunginflammation.
Vilken början på lovet.
Nu har han fått penicilin och hostmedicin...cocilana (eller hur det nu stavas).
Inatt så hostade han så mycket att han fick 1½ dos hostmedicin.
Satt och kliade honom på ryggen och la en hög kudde under madrassen...slutade mer eller mindre hosta efter en stund.

Idag till middagen så sa han "Inatt så kännde jag mig som ett barn igen,när du satt på sängkanten å kliade mig på ryggen;)"

Dom är sköna dom små liven.

Renoveringen går framåt.
Alla väggar är på plats och dom första 3 våderna är uppe.
Testar en ny tapet (för mig) där man målar på väggen och sätter kant i kant.
Är van med gamla hederliga tapeter jag;)
Satt upp 3 från början så får vi se hur det ser ut imorgon,så det inte har glidit isär.

Badrummet och vardagsrumet är färdigtorkat och ska nu börjas jobba på...så känner ni någon som har våtrumslicens så hojta till.

Nu ska jag lägga mig på soffan...

Kram alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0