Nya familjemedlemmen...

Tanken var at jag skulle åka till Järvsö på fredag natt och hämta en ny familjemedlem men jag har en ekonom i familjen som tyckte det blev dyrt.
Det var en vacker leguanhona på ca 6 år men vi närmare eftertanke och hur tjejerna ska kunna hantera henne så är det kanske inte så bra val.
Så känner du någon eller själv vill ha henne...hon är idag ca 130 cm enl ägaren...säg till.
Tam och jättefin...har fått några bilder som jag kan vidarbefodra.

Så istället så kommer det komma hem en skäggagamskille på 1½ år hit..
Hade hand om 3 skäggisar och 20 ägg för några år sen men eftersom dom inte var mina så såldes dom och jag ångrar mig så mycket att jag sålde honan och hanen som fått äggen...dom var så underbara.....hanen var så svartjsuk...blev helttokig om man tog ut honan och stängde in honom....började banka på glaset och skulle minsan ut och gosa han med;)
När han kom ut så sprang han fram till en och stirrade skitsurt tills man plockade upp honom.

Så på lördag kommer vi hämta denna kille



Han heter Ödlizz och är tam:)
Längtar tills på lördag.....kommer åka tidigt och hämta honom:)
Tjejerna tycker om reptiler med...har ju haft ormar och ödler sen dom var små:)


Några av mina skäggisbebisar:



Favoritgömstället:)


Min gecco....fet och gödd;)

Mamma till bebisarna:

Pappa:....monster

Sitter och tittar på omgivningen och solar:)


Tvungen att markera alla med olika prickar för att kunna hålla koll på vem som åt och inte:)
Var ett heltidsjobb men roligt.


Så...på lördag blir vi 1 till i familjen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0