Melissa 7 år

Idag för exakt 7 år sedan hade min lilla fröken bråttom ut.
Vaknade runt 3 på morgnen av att det började dra lite,inget jobbigt men ganska tätt mellan.
Låg en stund och försökte slappna av men det gick inte.
Väckte pappan som låg och sov.
Först reagerade han inte utan tittade bara på mig men när han såg att jag hade klockan på armen,vilket jag aldrig har när jag sover blev han klarvaken.
Jag klev upp och ställde mig i duschen för värkarna hade börjat bli kraftigare och jobbigare,fortfarande tätt mellan....ca 3-4 minuter....jobbigt när man inte får hämta andan mellan.
Gick upp och försökte få i mig lite frukost för gud vet hur lång tid detta skulle ta;)
Ringde min mamma i Järvsö som skulle komma ner och ha Patrik och berättade att det var på g,klockan kan då ha varit runt 03,30 någon gång.
Kraftiga värkar gjorde det jobbigt att äta och andas.
Ringde förlossningen och berättade att vi skulle komma in,fast inte när.
Värkarna kom förtfarande med 3-4 minuter mellan....men kraftiga och långa hela tiden.

Bestämmer när klockan börjar närma sig 5,30 att det är dags att väcka sonen som vi skulle lämna in till våra grannar Malin och Enrique bara vägg i vägg,då bodde vi i Nynäshamn.
Ringde i samma veva taxi.
Vid det laget känndes det som om hon kunde komma när som helst men jag ville inte åka in så tidigt,jobbigt att ligga länge på förlossningen.
Taxin dök väl upp runt 6 tror jag det var.
Patrik är inne hos grannen och vi åker iväg.
Vi åker iväg och det var lite småhalt på vägarna men det gick ok...svårt att hinna andas mellan värkarna så det börjar bli påfrestande.

Vi kommer in till förlossningen i Huddinge och jag har svårt att ta mig från taxin då värkarna kommer så tätt att jag inte hinner ta 3 kliv innan nästa kommer.
Taxischaffisen hjälper mig från bilen för pappan är och håller dörren.
Får då veta av sköterskan som öppnar att dom väntat på oss sen vi ringde,fast jag sa att vi inte skulle komma direkt.
Inne på ett rum ska dom koppla ctg för att kolla hjärtljud och värkarbete men så fort dom är på väg att sätta dit den så kommer värkar så det funkar inte.
Säger att jag måste gå på toa och blir där inne så illamående så jag är på väg att kräkas i papperskorgen...men inget kommer.
Kommer efter mycket om och men till sängen igen...en promenad på ca 10 steg tar ungefär 5 minuter då jag får sammandragningar hela tiden.

Vid det laget så kommer en sköterska in och frågar om det trycker på.....Finns det ris i Kina??Skiter björnarna i skogen??
Hon säger att hon vill känna och jag säger att hon gör det på egen risk.
Vid det laget så är jag så slut i kroppen efter att ha haft 3-4 minuter mellan sammandragningarna i 2 timmar och max 2 minuter den senaste timmen och lite till.
Hon säger efter att denna värk så måste jag ta mig till rummet rakt över gången...en promenad på ca 10 meter.
Får hjälp av pappan då det tar lång tid att komma över.
Alla saker blir kvar i undersökningsrummet då det var lite bråttom för jag var helt öppen.
Pappan är vid det här laget väldigt förvirrad och borta eftersom han inte kan göra så mycket.
I dörrhålet känner jag att jag inte kommer hinna in till sängen och få av mig kläderna.
Sista biten från dörren till sängen går jag när jag har en sammandragning.

En av sköterskorna håller på och sänker sängen men jag måste be henne sluta då jag håller i kanten.
Kommer till huvudänden på sängen och då kommer en krystvärk och huvudet kommer ut.
Fortfarande med kläderna på...polotröja,bysbyxor och skor....
Alla säger att jag ska lägga mig i sängen men va fan kan ju inte sätta mig....har ju för helskotta ett huvud mellan benen.
Papapn är på väg till andra rummet för han fattade inte att det var så nära,frågade vart han skulle och fick ett förvirrat svar som jag inte hörde.
Vattnet har fortfarande inte gått ännu.
Av med ena skon och byxbenet och självklart trosorna.
Mer hinner vi inte förrän fröken med en fart kommer och vattnet går.
Av all personal som var där så var det bara en student som hann med för alla andra stod och förberedde.
Dom som stod i närheten blev blöta;)

06,45 kom en söt liten tjej på 48 cm och 3115 gr.
När jag tittar ut så snöar det...precis som idag:)
Mamma ringer 7,15 och säger att hon sitter på bussen nu,fanns plats.
Berättar då att det redan är klart och hennes kommentar var då....."Vad ska jag ner och göra då";)
Hon kom ner ändå.
Melissa är frisk och pigg liten tjej som vill äta direkt när hon kommer till mamma....arg var hon med;)
Ringde till Patrik och berättade att han fått en lillasyster,stolt bror.
Vi bestämde oss för att åka hem samma dag.
Enrique kom och hämtade oss när det var dags och han retade Malin för att han fått se henne först;)
Kl 18 var vi hemma....och allt var bra.

UL-bilderna


2 första är på bb den andra är i badet hemma:)



Trygg i storebrors famn.Mamma på bild nr 2


Bästa Malinpå kort 1,kort 2 sover sött i åkpåsen på golvet framför mormors kamin


Barnmorskan Bertil på Mvc och en stolt farmor






Idag....7 år,vad tiden går






På väg till skolan m nya väskan och halsduken(som inte syns);)

Texten på väskan är klockren.."You are always in my heart"

Tiden går så fruktansvärt fort.
Vad har man gjort under denna tid??ja massor.
Ute snöar det som bara den...hoppas det försvinner snart;)



Kommentarer
Postat av: AKP

TÅRAR !!

Ohhh underbara läsning, underbara vackra unge!!

MODERSKÄRLEK <3

Ps. De rycker i min livmoder ;) S

2010-10-22 @ 11:06:31
URL: http://akp.blogg.se/
Postat av: Laila♥

åå så söt =)

2010-10-28 @ 15:41:22
URL: http://lailaaziz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0