Spike hängig

Spike är lite hängig idag...äter inte ordentligt...inte ens maskarna....salladen brukar han kasta sig över och tömma skålen nästan....men idag tog han någon tugga och sen gick han och satte sig i "solen"
Han tänker väl inte lämna oss hoppas jag....prinsen är ju ganska gammal och inte ordentligt skött från start...han är ju trots allt 9 år.

Hoppas han piggar på sig,inge roligt när dom blir sjuka.
Den andra hanen jag hade blev ju hastigt sjuk och det tog inte lång tid innan han försvann.
När dmo väl visar att dom är sjuka så har det gått lång tid oftast.
Ett försvar som dom har i det vilda för att inte bli attakerad.
Då ett djur inte blir rätt skött under många år...dåligt m mat,fukt,värme m.m. så ger man dom dåliga förutsättningar för att överleva och bli starka.
Alla mina 3 som jag har nu är väldigt småa i växten pga detta,dock var brudarna hos en underbar kvinna innan dom kom till mig...och den ena honan är lite kraftig;)...
Även hanen innan var liten med.

Det inte många tänker på är att maten också måste ha mat och vatten annars blir dom ju bara tomma skal utan näring som djuren får i sig,syrsor,mask m.m.
Kalk och miniraler med.
Fukt och ordentligt med värme och utrymme...annars går det inte.

Så nu håller jag tummar och tår att han blir piggare snart....

Nu ska jag göra mig iordning för att jobba snart...imorgon är jag ledig..ska bli skönt....sen kommer jag jobba hela helgen och lite till.

POKONIS på er alla


Kommentarer
Postat av: Lotta

Får hoppas att han återhämtar sig och inte är jätte dålig. Håller tummarna.

2011-03-16 @ 19:39:38
Postat av: antzela

Jag skulle inte kunna tänka mig ett bättre hem för mina vackra tjejer... kände det från första stund vi pratade..att om någon kan ge dom två ett varaktigt hem med näring och kärlek var det DU...



DU ÄR FANTASTISK.... hoppas han repar sig..

2011-04-19 @ 23:08:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0